Ta strona używa plików cookies. Kontynuując wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj.Akceptuję  |  Ukryj

Skarbiec rozdał ponad 1000 nagród.

2012-04-23


Ponad 1000 Szczęśliwców odebrało już swoje nagrody: samochody marki Audi, vouchery turystyczne, iPady i prenumeraty Forbes. Zakończyły się Loterie promocyjne, organizowane przez Skarbiec TFI, „Skarbiec z Nagrodami” i „Skarbiec Emerytura z Nagrodami”. Loterie trwały 4 miesiące. Łącznie udział wzięło prawie 3,5 tys. osób, a ponad 90% spośród ankietowanych uczestników zadeklarowała chęć ponownego uczestnictwa w tego typu inicjatywach organizowanych przez Skarbiec TFI. 
 
 „Skarbiec Emerytura z Nagrodami” to pierwsza tego typu akcja, promująca oszczędzanie na emeryturę w ramach Indywidualnych Kont Emerytalnych (IKE). Temat oszczędzania jest dziś bardzo popularny, zwłaszcza w kontekście nowych regulacji prawnych, które weszły w życie wraz z początkiem 2012r., tworząc Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE). Dlatego też Loteria cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Tym bardziej, że zasady udziału w niej były bardzo proste. Wystarczyło mieć lub założyć IKE i posiadać min. 1 zł na rachunku.

Ciekawym jednak pozostaje pytanie, kto, jakiej płci i w jakim przedziale wiekowym myśli już dziś o emeryturze? Przyjrzeliśmy się naszym uczestnikom dokładniej i zdecydowana większość oszczędzających to mężczyźni. Czy pozwala to wyciągnąć wnioski, że z oszczędzaniem na emeryturę jest tak samo jak z decyzjami inwestycyjnymi, które najczęściej podejmują właśnie mężczyźni? A kiedy, czyli w jakim wieku, zaczynamy myśleć o naszej emeryturze? Spójrzmy poniżej:
 


Świadomość konieczności oszczędzania na emeryturę dociera do nas dopiero po ukończeniu 30-tego roku życia.

Według danych przedstawionych przez Komisję Nadzoru Finansowego, w 2011 roku dwa razy więcej osób założyło indywidualne konto emerytalne niż miało to miejsce w 2010. Aż 72,6 tys. Polaków, w 2011r., założyło takie konto po raz pierwszy. W 2010 było to zaledwie 35 tys. Jak wnioskuje KNF, stało się tak głównie za sprawą towarzystw funduszy inwestycyjnych.

Ile osób spośród badanych słyszało o IKZE?
 


A ile osób spośród badanych planuje założyć IKZE w 2012 roku?


Podobnie statystyki przedstawiają się w przypadku uczestników drugiej Loterii, „Skarbiec z Nagrodami”, która promowała inwestorów funduszy zarządzanych przez Skarbiec TFI. Tu również przeważała płeć męska, a decyzje podejmowane są śmielej po przysłowiowej 30-tce.


A jak przedstawiają się preferencje inwestycyjne naszych badanych? Czy po spadkach w 2011, inwestorzy skłaniają się ku inwestycjkom w fundusze akcyjne?


Skarbiec TFI, w ciągu 15 lat swojego istnienia, wielokrotnie udowodnił iż jest innowacyjnym TFI na polskim rynku, a wprowadzane do oferty produkty czy podejmowane inicjatywy zawsze spotykały się z szerokim zainteresowaniem. Cieszymy się, że i tym razem było podobnie. Dbamy aby nasze akcje promocyjne nie tylko promowały nasze produkty, lecz również posiadały dodatkową wartość. Loterie promocyjne, a w szczególności Loteria „Skarbiec Emerytura z Nagrodami” miała za zadanie przypomnienie i uświadomienie odbiorcom, że warto już dziś pomyśleć o naszej przyszłości – powiedział Piotr Bieńkuński, członek zarządu Skarbiec TFI.